Матеріали до уроку

Тема: Які дерева належать до листяних, а які – до хвойних? 
Мета: розширювати уявлення дітей про різноманіття рослин;  учити       
            порівнювати  листяні та хвойні рослини за виглядом, за листям;
            розвивати спостережливість, увагу, мислення, уміння працювати у
            групах, парах; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання:  конверт з листом, презентація, сигнали екологічного світлофора, гумові черевики, ніж, магнітофон, запальничка, гілки сосни та ялини, листки дерев, ноутбук, телевізор, картки із завданням для груп, картинки дерев, кущів, трави, жовтий і зелений олівці.
                        /  Пісня «Ми одна сім’я»/
Вчитель:      Дзвоник пролунав веселий,
                      Дружно всіх він кличе в клас.
                      І цікаве на уроці пропоную я для вас.
                      Тож часу ми всі не гаймо,
                      У мандрівку вирушаймо.

Хід уроку: I. Організація класу до уроку. Підготовка до мандрівки.
А що це  за надзвичайний лист у мене на столі? Від кого він?
Давайте зачитаємо.
 «Знаю ліс, його люблю,                                         Буде чутно дитячий сміх
 В гості Вас до себе зву.                                          Розгадати тайни лісу
Хай на сонячній галявині                                        Запрошую до себе всіх!»
              Я люблю гуляти по лісу. До лісу ходжу кожен день. Цікаво мені все у лісі. Кожен кущик та пеньок. Я веселий Старичок – Лісовичок.
Ну , що діти, приймемо запрошення. /Слайд /
II. Мотивація навчальної діяльності.
Перед початком мандрівки попрацюємо в групах.
  Робота в групах: «Знайди зайву рослину»,                                                                                      
                                     / Дітям пропоную картки поєднати в групи : дерева,кущі,трав’янисті рослини, дати загальну назву та знайти зайву рослину. Довести,  що ця рослина не  належить до певної групи/.
Вчитель :         -  Діти, а де можна зустріти одразу  всі ці рослини ? Так, дійсно у лісі.
Що таке ліс?
/Діти висловлюють свої думки/.
 Але найточніше тлумачення слова можна знайти в тлумачному словнику. Слово надається нашим науковцям. /Вони зачитують значення слова ліс./
Ліс – це ділянка землі, що заросла деревами і кущами?
Згадайте , а  що говорить нам про ліс нова для вас наука економіка?
/Ліс – це краса,свіже повітря,  дерева,кущі, квіти,  житло та їжа  для тварин, ягоди, гриби, горіхи. Тобто – дарові блага. /
Вчитель:        - Ліс, слово коротке , а так багато позначає.
Мудрець  лісу радить нам перш ніж вирушати, прослухати прогноз  бюро погоди./Синоптики повідомляють про стан погоди/.
Яка зараз пора року? Яке число і місяць? Тепло чи холодно надворі?
Який стан неба? Яка температура повітря? Чи були опади протягом дня?
III. Йдемо у похід. Екологічний світлофор.
Що ми візьмемо з собою у похід? Діти, екологи  будуть вам пропонувати різні предмети, а ви покажете, що треба брати показуємо зелене світло, а те що не треба брати показуємо червоне світло.
Червоне – природі лихо,                                   Зелене – світло, як красиво!
Жовте – обережно!                                            Скаже ліс тобі спасибі!
Слово надається екологам класу.
 Учень :        Беру гумові черевики. Я зібрався  на березі озера збирати мушлі. /Зелений/
Учениця:       Ніж. Я хочу здирати кору берези, щоб розпалити багаття./Червоний /
Учениця:      Запальничка. Коли втомлюся, то перепочину біля багаття. /Червоне світло/.
Учень:          Магнітофон. Я збирався послухати нові записи-хіти./Червоне світло/.
Вчитель:         -     Молодці, ви готові до подорожі.         /Слайд  з лісовими знаками/.
                                   Знаків лісу багато дуже,
                                    Ти ніколи не забудь.
                                   Хай вони тобі допоможуть
                                  Безпечний вибрати путь!       Запам’ятайте - ці  лісові знаки.     
Фізкультхвилинка. Мандрівка.
IV. Вивчення нової теми уроку.
  - Сьогодні , діти, ми дізнаємось про різноманітність  рослин, та  на які ще групи поділяються рослини за будовою листка.  / Слайд  картинка лісу,спів птахів/. 
2)  – Давайте відгадаємо загадки Лісовика.
Узимку чорний, навесні і влітку зелений, а восени жовтий. /Ліс/.
Взимку спить, а влітку шумить. /Дерево/.
Їм волосся миють роси,                                        В неї гарні, пишні віти,
Білий стан голубить сонце.                                  І колючок не злічити…
Мов дівча зеленооке,                                            Не байдужа до прикрас,
Під моїм стоїть віконцем.           /Берізка/           На свята спішить до нас. /Ялинка/
На дошці – слова: ліс, дерева, береза, ялина.
3)   Робота з підручником. Назвіть дерева зображені  на сторінці 62.Роздивіться і порівняйте їх. Чим вони схожі?  Розкажіть, чим вони відрізняються?
4) Робота в зошиті. Що там зображено? Чи однакові листочки цих дерев? Порівняйте листочки на сторінці 23.  Чим вони відрізняються?
5) Ознайомлення з поняттям «хвойні та листяні дерева».
-   Усі дерева можна розподілити на дві групи: хвойні та листяні.                 
         - Листяні дерева на гілочках мають плоскі зелені листочки, які   виростають великі, як долонька у людини.  Листяні дерева скидають листочки восени, а навесні у них  виростає нове молоде листячко.  Назвіть дерева листочки, яких лежать на ваших партах. (наприклад, яблуня, дуб береза, тополя, груша, акація).
- Хвойні дерева замість листочків мають зелені голочки.  На зиму ці дерева не скидають листочки(хвоїнки). Про них говорять вічнозелені, тому що замість одних голок відразу виростають  нові, а нам здається , що вони завжди зелені. (наприклад:сосна, ялина, кипарис, смерека). 
Ознайомлення з хвойними деревами.
 Які хвойні дерева вам відомі?
                 Виступ групи  дослідників №1
             а) Ялинку ми спочатку                             А коли на гілочку ялини
                 Від сосни не відрізняли:                       Ми трохи краще подивилися,
                 Раз стирчать голочки –                          Виявилося, що вона
                 Значить, це ялиночки.                           Не така, як сосна.
             Ялинковий ліс називається ялинником. У дерева гостра верхівка, донизу крона розширюється. Любить вологу. Хвоїнки колючі, одиночні. Крона густа, дає сильну тінь. Живе ялина 300-500 років. Із деревини ялини виготовляють папір, штучний шовк.
             Знайдіть гілку і шишку  ялини в зошиті стр.23. З’єднай лініями шишку із відповідною гілочкою.
               б)Сніг її не лякає,
                   І на спеку не зважає.
                   Зеленіє навіть взимку,
                   Має з голочок хустинку. /Сосна/.
              Сосновий ліс називається бором. Сосна любить світло. Хвоїнки ростуть у парі. Сосна росте на будь-якому ґрунті. У сосновому лісі цілюще повітря. Деревина є хорошим будівельним матеріалом.
              Знайдіть гілку і шишку  сосни  в зошиті стр.23. З’єднай лініями шишки із відповідними гілками.
Чим схожі гілочки та шишки, а чим відрізняються?
          
              в)  Є у родички ялинки
                   Неколючі голочки.
                      Але, на відміну від ялинку                                                                            
                      Обпадають ті голки.       /Модрина/.
                Восени золоті хвоїнки модрини, як листя, падають на землю. Звідси і виникла російська назва дерева «лиственница» . Хвоїнки зібрані в пучки  по 20-60 штук. Світолюбна. Деревина не гніє. Ялиця (пихта) і кедр – теж хвойні дерева.
Фізкультхвилинка «Ялинка».
V. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів
 1.        Робота з підручником. Відгадування загадки на сторінці 63.
2.         «Знайди листок від дерева» Учні знаходять листи і плоди від дерев. З’ясовують значення дерев у житті людини, тварин, роблять висновок, про  необхідність дбайливого  ставлення людини до дерев та інших рослин, саджання нових дерев.
3. Кросворд «З якого дерева листочок»?/Відповіді :  1.Дуб. 2. Береза. 3. Клен 4. Ялина/.        4.Гра «Учимося розрізняти хвойні та листяні дерева». Якщо чуєте назву хвойного дерева, то робите оплеск.
        Назви дерев : кипарис, липа,модрина,  верба, береза, тополя, сосна,груша, кедр,  осика , каштан, смерека.  
Бліцопитування. Вправа мікрофон.
Як правильно назвати лист хвойного дерева
 Яке з хвойних дерев скидає хвою на зиму?
 Чому хвойні дерева називають вічнозеленими?
6.Творча робота дітей. Створення колективної книги «Про що розповіло дерево?». Розповідь дітей.
Я впевнена, що Старичок-Лісовичок задоволений тим, що ми справжні друзі природи.Поруч з вами живе щасливе деревце. І у нашому лісі живеться деревам добре.
Вірш про ліс Н. Красоткіна
Вчитель :         - Усі дерева – і хвойні, і листяні – потрібно  берегти. Без них наша планета  була б мертвою. Не затишно б стало нам усім, не було  б такої краси і, звісно, чистого повітря.
VI. Підсумок уроку
А які ознаки листяних і хвойних дерев ви  запам’ятали ми дізнаємось виконавши завдання в зошиті . Треба листяні дерева обвести зеленим олівцем, а хвойні червоним.
Діти, ми довго мандрували по лісу. Вам сподобалось? Що нового узнали?  Ви на уроці гарно попрацювали Лісовичок і я   дякуємо Вам за сумлінну  роботу на уроці . У нас усе вийшло. Ви молодці!
                           



Тема уроку:Позакласне читання.Казки народів Європи. «Ріпка» (російська  
                       народна казка)
Мета уроку: ознайомити  учнів з   казковим надбанням, розширювати знання           
                       учнів про казки , вдосконалювати навички свідомого читання;
                       розвивати звязне мовлення учнів,  вміння висловлювати оцінні
                       судження, сприяти розвитку у дітей акторських здібностей, 
                       виховувати любов до вивчення різних мов.
Обладнання: картки з ілюстраціями казок, скриньки,  
                          телевізор,ноутбук,декорації до казки.
Хід уроку:    І .Організація класу.
                        Холодно зараз в лісах й на полях.
                        Холодно зайчикам, лискам, птахам.
                        Затишно, тепло в класі у нас.
                        Друзі мої, я вітаю всіх вас!
Привітання на англійській мові???????????????
ІІ. Мовленнєва розминка
1.Вправи для розвитку дихання
Ø «Задми свічку»
Ø «Понюхай квіточку»
Ø «Вправа насос»
2.Фонетична зарядка
v Що просить сказати лікар, коли дивиться горло?
v Як гелгоче гусак?
v Як дудять у дудочку?
v Як дзижчить джміль?
v Дмихнули на кульбабку.
v Погасили свічку.
v Як співають комарики?
v Як кричить осел?
v Як квакає жабка?
v Як викрикують, коли злякаються?
v Як співають пісеньку без слів?
v Як мукає корова?
v Як поганяють коня?
v Як пищать пташенята?
v Як гарчить собака?
v Як повітря виходить із кульки?
v Як цокає годинник?
v Як виє вовк?
v Як фиркає кіт?
v Як кличуть курчат?
v Як шипить гусак?
v Як паровоз випускає пару?
v Як ріжуть ножиці?
v Як пихтить тісто?
v Що каже бабуся онуку замазурі?
v Як ми сміємося?
3.  Чистомовка . « Пісня про молоко».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
      Повідомлення теми і мети уроку.
-         Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку у королівство казок. Зокрема казок народів Європи. Погляньте на мапу Європи. Які країни ви знаєте?
-         У кожного народу існують свої звичаї, традиції, культура, і, звісно, свої казки.  У цьому нам допоможуть чарівні скрині. Нас чекають цікаві зустрічі ,складні перешкоди. Для цього вам знадобляться знання з різних мов. Ну, що спробуємо? Відкриваємо  нашу скриню.
-         І ось перше завдання. Вікторина «Чи знаєте ви казки?».
v «Колосок»                                     
v «Котик і півник»
v «Рукавичка»
v «Коза-дереза»
-         Молодці, діти! Я бачу, ви знаєте ці казочки. А хто їх придумав? (Діти: «Ми не знаємо автора»).
-         Правильно. У цих казочках немає одного автора. Адже ішли вони до нас із давніх-давен, переказувалися від одного покоління до іншого. І тому  вони мають назву: народні.
IV. Фізкультхвилинка
V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Робота над завдання із скриньки казок.
являється дівчинка Даша/.
- Добрий день! Мене звати Даша і  мені терміново потрібна ваша допомога .
-  Ось насіннячко, яке я повинна передати дідусеві. Щоб він встиг його посадити, а то казочка зникне.
-  Спробуємо допомогти тобі дівчинко. Для цього відкриємо чарівну скриню.
2. Відео / карта  шляху, який  повинна подолати дівчинка/.
Ліс, річка, хата дідуся/на англійській мові/.
Щоб пройти казковим лісом потрібно відкрити книжки, які лежать на ваших партах с. 111.
а) Зараз ми познайомимось з шотландською народною казкою «Лисиця і яструб»
Прослухавши казочку дайте відповідь на запитання.
-         Скільки порад дав яструб лисиці?
Читання казки  вчителем.
-         Які саме поради дав яструб лисиці?
-         Як ви розумієте ці поради?
 б) Словникова робота.
    - поясніть слово «яструб» - хижий птах.
Доберіть слова близькі за значенням до слова подивився (Глянув, побачив, помітив).
Читання казки учнями ланцюжком.
- А зараз починає читати казку Ткачов Артур, Олексієнко Данило, Хитрова Наталія, Балясний Максим.
г) Робота у щоденнику читача.
-Молодці, першу перешкоду ми подолали. А зараз  згадаємо, який шлях повинна подолати Даша.
Відеокарта/ річка/
IV. Розвиток мовленнєвої діяльності.
а) Відгадування загадки.
- Діти, відгадайте загадку.
v Сиднем у землі сиділа,
Час настав – і всіх здружила
Діда, бабу, внучку й Хвінку,
Мишку та кицюню Мінку.(Ріпка)
-         Назвіть героїв казки.(Діти називають героїв на українській та англійській мовах ).
-         Молодці, другу перешкоду ми теж подолали. Нарешті Даша дійшла до хати дідуся. /Даша передає насінину дідусеві/.
-         А ми відкриваємо останню скриньку. І тут ми опиняємося у театрі. Нас чекає  театральна вистава.
б) Інсценізація казки «Ріпка» на англійській мові.
V. Підсумок уроку.
- Отже,  наш урок добіг кінця. Що нового на ньому ви дізналися?
-  З якою казкою ви познайомилися?
- Чого вона нас навчила? (Один за всіх і всі за одного.
                                                 Один в полі не воін.

                                                 Казка про взаємодопомогу. )



Тема. Спонукальні  речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень.
Мета: познайомити учнів зі спонукальними реченнями; формувати вміння     
            розпізнавати їх у тексті та правильно інтонувати; ознайомити дітей зі   
            знаками, що слугують для завершення спонукальних речень;
            удосконалювати навички роботи  з текстом; виховувати
            спостережливість та увагу на уроках мови, збагачувати словниковий
            запас.
Обладнання: ілюстрація до народної казки «Ріпка», мікрофон, тлумачний
                          словник, телевізор, презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід  уроку













І. Організація класу
                         Стали, діти, всі рівненько,
                         Посміхнулися гарненько,
                         Настрій на урок взяли
                         Й працювати почали.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.     -    Що треба було виписати з тексту  вдома? А що таке діалог?
-         Прочитайте речення, які підкреслили.
-         Які речення використовували,  коли запитували?
-         Які речення використовували, коли відповідали?
-         Які знаки стоять у кінці питальних речень?
2.      Каліграфічна хвилинка
-         Нн   ди  на
Дитина
-         А хто знає що позначає слово дитина?
-         Складіть словосполучення з цим словом.(Красива дитина, мала дитина, дитина співає, любляча дитина).
-         Запишіть прислів’я. Як ви розумієте його зміст?
-         У д_тини заболить пальчик, а в мами – серце.
-         Знайдіть і запишіть, споріднені слова до слова дитина.
-         Доведіть, що вони споріднені. Виділіть у них корінь.
-         Дитячийюнакдитинстводівчадитинкамаля
3.     Коментоване письмо
На дошці картка – підказка .
( Початок речення пишу з великої букви. У кінці речення ставлю…
За інтонацією це речення…  ).
Настав вечір….    Хіба вже вечір…    Який чудовий вечір …




ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-         Сьогодні ми ознайомимося із ще одним видом речень. Будемо вчитися правильно інтонувати їх. А також розглянемо, які розділові знаки ставляться в кінці цих речень.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.     Робота з підручником стр. 135 -136, вправа 1
Прочитайте примовку.
-         До кого звертаються в примовці? (До Гриця)
-         До якої дії спонукають Гриця?
Вправа «Мікрофон»
-         Що означає слово спонукати?
-         А де можна дізнатися тлумачення слова?
-         Прочитайте  словничок на с.135
(Спонукати – змушувати, прохати, заохочувати до якоїсь дії,
певного вчинку).
-          Спишіть речення, у якому звучить спонукання до дії.
-         Який розділовий знак пишемо в кінці речення?
-         Висновок. У нашій мові ми вживаємо різні речення, з різною метою,
з різною інтонацією. Ми часто користуємося реченнями, у яких висловлюються різні спонукання до дії: прохання, заклик, порада, застереження, вимога, наказ. Такі речення називають спонукальними.
-         Який же знак може стояти в кінці спонукального речення?
-         Що за знак – стрункий, мов спис. Він над крапкою завис. Спонука до поклику, хто ж бо він? (Знак оклику)
2.     Ознайомлення з правилом с.136. А зараз попрацюємо в парах
Гра «Я- тобі, а ти мені»
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА






V. Закріплення вивченого матеріалу
1.     Робота з підручником вправа 2.
Прочитайте текст вправи 2.
-         До  якого жанру він належить?
-         А яка це казка народна чи літературна? Доведіть.
-         Прочитайте слова дідуся. Як ви гадаєте, яке це речення?Спишіть.
-         Доповніть і запишіть слова бабусі.
-         Яке це речення ?
2.     Продовження роботи за підручником. Вправа 3.
-         Прочитайте виразно вірш.
-         Доведіть, що горобчик працьовитий.
-         Прочитайте спонукальне речення. До кого звертається автор?
-         Поясніть правопис підкресленого слова.
Спишіть питальні речення.
Відшукайте в тексті слово, яке відповідає схемі.
Вимовте дзвінкі і глухі звуки в цьому слові. Запишіть.
3.     Гра «Шифрувальник»
              Люблю, я, українську, мову.
Складіть речення зі слів, розташувавши їх у певному порядку.
-         Яке речення у вас вийшло?
1 – варіант. Перебудуйте це речення на питальне.
2 – варіант. Перебудуйте це речення на спонукальне.
VІ. Проведення аудіювання.
1.     Інструкція  учнів, щодо  запису номера питання та відповіді у один рядок.
2.     Словникова робота
3.     Читання тексту учителем.
4.     Читання питань з відповідями.




VІІ. Домашнє завдання
VІІІ. Підсумок уроку
1.     - З яким видом речень  ви познайомились на уроці?
-         Що саме може бути висловлене в таких реченнях?(заохочення,порада,прохання,наказ,заклик).
2.     На дошці записані речення. Визначте вид кожного речення за метою висловлювання.
Як потрібно писати? Письмо має бути каліграфічним, охайним.
Пишіть правильно та красиво!
3.     Вірш – порада
          Спонукань не жди ніколи.
          Своєчасно йди до школи.
           Будь привітним до батьків.
           Заступайсь за малюків!
Скільки речень у вірші?
Які це речення?
Для чого вони служать?




Тема. Ринок. Товар. Гроші. Реклама. Необхідність обміну.
Мета: дати уявлення про товар, гроші, ринок, необхідність обміну(товар –        
           гроші,  гроші  - товар), рекламу як інформацію про товар; закріпити   
           знання складу числа (з двох менших), уміння порівнювати сукупність
           предметів та числа;                                                                                                                       
           розвивати  вміння узагальнювати поняття (овочі, товар);                    
           виховувати  ціннісне ставлення до праці, до результатів праці.                             Обладнання: посібник, малюнки казкових героїв, картки з опорними     
           словами – економічних термінами, кольорові олівці для   
           розфарбовування
           контурних малюнків, ноутбук, телевізор, малювання.                                                    Базові поняття   і терміни уроку: дарові блага, економічні блага, ринок,    
           товар,гроші, реклама, обмін, необхідність обміну.
Хід  уроку
І. Організація класу
                         Стали, діти, всі рівненько,
                         Посміхнулися гарненько,
                         Настрій на урок взяли
                         Й працювати почали.
ІІ. Актуалізація опорних знань
§  Що споживають зайці та білочки? (Ягоди, горіхи, траву, тобто рослини).
§  Якими тваринами є заєць, білка? (Вони – травоїдні, їхня їжа - рослини).
§  Що вирішили робити зайці? (Готуватися до зими, вирощувати овочі).
§  Для чого зайці працювали? (Щоб не було в животику пусто і в коморі щоб лежало густо ).
§  Про задоволення якої потреби йде мова? ( Мова йде у про потребу в їжі, для цього у зайчика буде запас у коморі).
§  Як працювали зайці? (Зайці працювали разом, всю працю розподілили між собою).
§  Як ви вважаєте, чому зайці розподілили обовязки? (Вони так швидше  виконали всю роботу).
§  Які ресурси потрібні зайцям, щоб виростити овочі? Здогадалися? (Зайцям  були потрібні природні ресурси як земля, вода, насіння, добрива; капітальні – лопата, граблі, сапка, відра, лійка; праця зайців).
§  Як ви гадаєте зайці виростили гарний урожай? (Так, зайці виростили добрий урожай, бо вони дружно працювали, розподіливши між собою всю роботу).
§  Скільки рослин виросло на грядці у зайців?  (Їх виросло аж 29).
ІІІ. Створення проблемної ситуації та її розвязання.
§  Чи вистачить цього зайцям на зиму? (Щоб сказати точно, необхідно знати їхні потреби).
Точну відповідь ми можемо знайти у продовженні казки. Тож вмощуйтесь  зручненько та слухайте уваж ненько. (Продовження роботи за посібником, с.48).
            Завдяки працелюбності, правильному розподілу праці, родючий землі та сприятливій погоді наші зайці зібрали багатий урожай. Побачили вони, що овочів їм вистачить на всю зиму та ще й багато залишиться. І що ж з ними робити?
-         Давайте віднесемо на базар і продамо?
-          – запропонувала зайчиха Тоська. Так вони і зробили. Поскладали овочі у візок та й повезли на базар, ринок.
-         Звісно, зайчиха причепурилася.
-         Ой надіну я сережки                          Та піду я на ярмарок
І добре намисто,                                  В неділю до міста.
      По дорозі на базар зайці зустріли і сусідку – білку.
                       Позривала жвава білка
                       З ліщини горішки
                       Та понесла продавати
                        На ярмарок пішки.
Прийшли на базар, дивляться – чого там тільки не продають! Овочі і  фрукти, і горішки, і багато іншого.
Ходім , друже,  на базар!                             Навіть… манго там бува,
Там родзинки і сливки,                                Ну, а яблук сто сортів
Барбарис, урюк, грушки,                             Навезли з усіх країв.
Кавуни і мандарини,                                    Все – неначе  на картині,
Журавлина, апельсини.                                І в усьому вітаміни…
Є цитріна, є айва.                                                            Т.Неліна
Хвилинка відпочинку
                           Жив собі зайчик
         Жив собі зайчик в бузиновій хатці,
         Мився з миски, спав на канапці,
         Мав кожуха і сіренькі капці.
         Сіяв моркву, редьку і капусту,
         Щоб не було в животику пусто
         І в коморі  щоб лежало густо.                          О. Олесь
          Розклали наші зайці на прилавку моркву, капусту, цибулю, часник, огірки, картоплю. Думають, гадають :
-         Як продавати, що робити?
Підійшов  до них  їжачок – трудівничок .
-Я теж приніс на продаж гриби та яблука ?
- А чи знаєте ви, як називається те, що у ваших кошиках?
- Овочі.
- Так, справді, це овочі. Але це відтепер і  ТОВАР              
- Чому?  - запитали зайці.
- Тому що всі овочі, які ви виростили і тепер вирішили продати на ринку, це є товар.
- А якщо я зібрала жолуді, зробила намисто й продала його, воно теж товар? – попросила уточнити білка.
-Авжеж, - відповів їжачок, продовжуючи навчати своїх сусідів.
- А якщо це товар, то в нього має бути  ЦІНА.  Вам треба її встановити.
Діти, давайте допоможемо зайцям установити ціну на ці товари.
§  Що дорожче – капуста чи цибуля? Морква чи огірки?
-         Ось установили зайці ціну, розклали товар, а все одно в них нічого не купують. Засмутився заєць Коська.
-         У чому річ? І морква у мене свіжа, солодка, червона, соковита.
-         І огірочки свіженькі – всі як один. Інші овочі теж добірні, а ніхто не підходить.
-         Чого ж ми стоїмо! – вигукнула зайчиха Тоська.
-         Так увесь базар розійдеться, а ми нічого не продамо.
§  Діти, що треба зайцям зробити?  Прорекламувати необхідно свій товари. Зайчиха теж це зрозуміла, тому почала голосно пропонувати покупцям свій товар, тобто робити рекламу.
§  Морква добра, соковита,
Вітамінами налита.
Їсти будете весь час,
Буде ясний зір у вас.
§  Якщо купите капусту,
В животі не буде пусто.
Страви різні приготуєте
І знайомих почастуєте!
§  Знають всі – дорослі й діти:
Як не хочеться хворіти,
Треба їсти цибулину
Від застуди і ангіни.
Діти, а зараз спробуємо зробити рекламу будь-якому товару .(Діти пробують складати рекламу усно, а вдома вони напишуть чи намалюють).
ІV. Підсумок уроку
-         Для чого зайці працювали? (Щоб не було в животику пусто і в коморі лежало густо).
-         Як працювали зайці? (Зайці працювали разом, всю працю розподілили між собою).
-         Як ви думаєте, чому зайці розподілили обовязки? (Вони так швидше виконали всю роботу).
-         Які ресурси використали зайці, щоб виростити овочі? (Зайці використали:   природні ресурси як  земля, вода, насіння, добрива;
Капітальні – лопата, граблі, сапки, відра, лійка;  трудові – праця зайців ).
-         Який урожай виростили зайці?  ( Зайці виростили добрий урожай, бо вони дружно працювали, розподіливши між собою всю роботу).
-         З якою проблемою зіткнулися зайці? (Побачили вони,  що овочів їм вистачить на всю зиму та ще й залишиться).
-         Що вирішили зайці? (Зайці вирішили віднести овочі    на базар і продати).
-         Які питання виникли у зайців? (Зайці розклали товар на прилавку і не знають: як продавати, що робити?).
-         Хто допоміг їм вирішити ці питання?(Їжачок порадив  установити ціну на товари).
-         З якою проблемою зіткнулися зайці? (Вони установили ціну, розклали товар, а все одно в них нічого не купують).

-         Який вихід запропонувала зайчиха Тоська? (Зайчиха запропонувала  прорекламувати товари).


Комментариев нет:

Отправить комментарий